Wednesday 13 May 2015

Alahan

Assalammualaikum. Hi korgss semua. Utk tema blog kali ni student yg tentukan sendiri. Aku pilih tema alahan. Tahu tak apa tu alahan? Haa allergic tulah. Sbb aku tgh kena skrg ni sbb tu aku nak tulis pasal ni. Aku pun taktahu lah aku makan apa sampai kat bwh mulut aku jadi bintik2. Kat luar mulut ya bukan dlm haha. Aku pun tak perasan mula2 tp bila dia rasa sakit je aku baru perasan. Terkejut jgk lah sbb aku tak pernah kena. Tgk pun scary je haha. Sbb aku takdelah banyak alahan. Banyak benda tak suka ada tp bukan alahan haha. Yg aku tahu aku just alah pada susu kambing. Even sabun mandi susu kambing pun aku takbole guna sbb nanti badan aku naik bintik2. Sabun lain takde pulak. Tu jelah yg aku perasan aku takbole. N seafood pun aku takbole makan byk2 sgt. Nanti mula lah gatal2. Budak2 ni kata aku alahan tu yg jadi mcm tu. Aku pun fikirlah aku makan apa 2 3 hari ni. Aku takdelah makan byk sbb before ni aku demam. Tp yg aku ingat aku makan char kuey teow cafe before kena. Mungkin sbb kerang lah kot. Tup2 esok naik bintik2. Dia tak gatal tp dia mcm pedih manja sikit. Kalau kena air takdelah sakit. So skrg ni dlm masa pemulihan. Lama2 baiklah tu kan hee. Okaylah sampai sini je dulu. Bye korg :)

No comments:

Post a Comment